Vybavení

SOUČASNÁ TECHNIKA:

 

 

CISTERNOVÁ AUTOMOBILOVÁ STŘÍKAČKA

CAS 20 Iveco Magirus 4x4

 

Na podzim roku 2015 získala naše jednotka od HZS MSK vozidlo CAS 20 S2T Iveco Magirus. Vozidlo je určeno k dopravě požárního družstva 1 + 5, hasiv a technických prostředků na místo zásahu. Vozidlo umožňuje hasební zásah vodou, vysokotlakým proudem, střední a těžkou pěnou. Ve vozidle je také vybavení pro technické zásahy, záchranu osob z vody a také se za vozidlo může zapojit i příves se čluny.

 

Rozměry: délka  -   7 400 mm

                  šířka  -   2 500 mm

                 výška  -   3 300 mm

 

Celková hmotnost:   14 500 kg (hmotnostní třída S)

 

Motor:  vodou chlazený šestiválcový čtyřtaktní dieslový motor s přímým 

             vstřikováním, výkon 185 kW

              

Kabina osádky: 6 sedadel

 

Nádrž na vodu: 3 000 l

 

Nádrž na pěnidlo: 200 l

 

Výkon čerpadla:  2000 l.min-1 při tlaku 10 bar a sací výšce 3 m

                            vysokotlaká část: 200 l.min-1 při tlaku 30 MPa 

 

Uživatelé: HZS MSK - stanice Vítkov 12/2008-10/2015, JSDH Lhota u Opavy 10/2015-dosud

 

Pořizovací cena v roce 2008 činila téměř 7 200 000 Kč.

              

 

VELITELSKÝ AUTOMOBIL

NISSAN PATROL GR Y60

 

Toto vozidlo slouží pro dopravu velitele nebo členů zásahového družstva, kteří to mají na hasičskou zbrojnicí dále. Vozidlo je povoláno operačním střediskem buď s CAS 20 S2T Iveco magirus nebo výjimečně samostatně k drobným zásahům, kde není potřeba speciálního vybavení. Za vozidlo je zapojován vozík pro přepravu rozměrných věcí nebo přívěs se čluny.

 

 

MOTOROVÉ ČLUNY + PŘÍVĚS NA ČLUNY

 

V prosinci roku 2016 naše jednotka v rámci zlepšení technického vybavení pro práci na vodě získala od HZS MSK nový člun Zodiac Mark 3 Futura (červený) na speciálním přívěsu pro přepravu lodí s dalším vodáckým vybavením. Nutno říci, že tyto čluny používají profesionální hasiči a jsou tak výkonné, že na řízení tohoto člunu si musí hasiči dělat vodní řidičské průkazy. Dále naše jednotka disponuje slabším člunem (šedý) na který přispěla VZP. Na tento člun se již nemusí dělat zkoušky.

 

 

VOZÍK PRO PŘEPRAVU ROZMĚRNÝCH VĚCÍ

 

Vozík slouží k dopravě rozměrného vybavení (např. PPS-12). Ve vozíku se v době povodní můžou dopravovat pytle s pískem. Vozík také využívají členové jednotky a mladí hasiči k dopravě hasičského vybavení na soutěže.

 

 

ZÁCHRANNÝ ŽEBRÍK NOR-BAS

 

Společně s CAS 20 S2T Iveco Magirus nám byl dodán výsuvný záchranný žebřík Nor-Bas. Tento žebřík je během jízdy pevně připevněn na střeše vozidla během zásahu se odjistí a sundá pomocí pístů na zádi vozidla. Poté se žebřík stabilně postaví a taháním lan na boční straně se vysouvají jednotlivé díly. Maximální výška žebříku je 12,5 m. Na střeše se také nachází 3 díly nastavovacího žebříku s výškou dílu 2,6 m.

 

 

DÝCHACÍ TECHNIKA DRAGER

 

ZÁCHRANNÉ VESTY

 

+ házecí pytlíky

 

MOTOROVÉ PILY

 (2ks)

 

PLOVOUCÍ ČERPADLO

 

 

KALOVÉ ČERPADLO

 

 

PPS-12

 

 

ELEKTROCENTRÁLA

 

 

PŘETLAKOVÝ VENTILÁTOR

OSVĚTLOVACÍ TECHNIKA

(2ks)

 

+ 2 velké halogeny na zádi CAS

 

PÁTEŘOVÁ DESKA

HASIČSKÁ LÉKÁRNIČKA

 

A DALŠÍ DROBNĚJŠÍ VĚCI

 

 

 

BÝVALÁ TECHNIKA:

CAS K25 101 LIAZ

 

2009 - 2015

V současné době vozidlo působí u jednotky SDH Slezské Rudoltice v Moravskoslezském kraji.

 

 

CAS 25 Š 706 RTHP

 

1996 - 2009

 

 

1899 - 2 kolová ruční stříkačka, kterou v roce 1901 vystřídala 4 kolová ruční stříkačka, 1945 - osobní automobil Walter + PPS 8, který po několika letech vystřídalo vozidlo GAZ 69, které jsme dostali jako dar od našeho bratrského sobru z Nového Města nad Metují, který nahradila v roce 1985 DA AVIE + PPS 12, sbor potřeboval stříkačku a tak se obec rozhodla prodat Avii a koupit CAS 25 Š 706 RTHP- tyto vozidla u nás byly od roku 1996 do roku 2009 (vozidla byly 2, jelikož se jedno poškodilo a oprava nebyla možná, obec se rozhodla pořídit nové v totožných parametrech), k casce přibyl také v roce 2006 VEA Nissan Patrol, který u nás slouží nadále, CAS 25 nahradila v roce 2009 z technických důvodů a nutné nákladné opravy  CAS K25 101 LIAZ (momentálně slouží u JSDH Slezské Rudoltice), kterou v polovině roku 2015 v rámci omlazení techniky HZS a JSDH v MSK nahradila současná CAS 20 Iveco Magirus 4x4, (vyrobena v roce 2008), která sloužila na stanici HZS MSK ve Vítkově