Vybavení

SOUČASNÁ TECHNIKA:

 

CISTERNOVÁ AUTOMOBILOVÁ STŘÍKAČKA

CAS 20 Iveco Magirus 4x4

Na podzim roku 2015 získala naše jednotka od HZS MSK vozidlo CAS 20 S2T Iveco Magirus. Jedná se tedy o tzv. prvovýjezdovou cisternu CAS 20 na podvozku Iveco - Magirus ze státní zakázky z roku 2008. Celková hmotnost vozu je 14,5 tun, výkon motoru 185 kW (251 koní), převodovka manuální, 6 stupňů vpřed, 1 vzad, pohon 4x4 (připojitelný předek), objem nádrží na vodu 3000 litrů, na pěnidlo 200 litrů, na naftu 120 litrů. Tažná síla navijáku 5,4 tun. Kabina je trambusová, pro 6 hasičů, s opěradly s integrovanými držáky dýchacích přístrojů pro 4 hasiče v zadní řadě.

Ve výbavě automobilu je mj. kompletní vybavení pro zásah u požáru, zdravotnický materiál, páteřová deska a nosítka, řetězová motorová pila, lezecká výstroj, sorbety, dýchací přístroje, ženijní nářadí, plovoucí a kalové čerpadlo, elektrocentrála aj. Ve vozidle je také vybavení pro technické zásahy, záchranu osob z vody a také se za vozidlo může zapojit i příves se čluny.

 

Technické údaje:

Rozměry:

  • Délka: 7400 mm
  • Šířka: 2500 mm
  • Výška: 3300 mm
  • Rozvor kol: 3915 mm

Nástavba:

skříňová s nádržemi, čerpacím zařízením a požárním příslušenstvím

Nádrže:

  • Nádrž na vodu: 3 000 l
  • Nádrž na pěnidlo: 200 l

 

Hmotnost vozidla:

  • Pohotovostní:              6 160 kg
  • Užitečná:                    8 340 kg
  • Celková přípustná:      14 500 kg


 Kabina:
  • Typ: jednoprostorová nedělená, čtyřdveřová, sklopná
  • Počet míst k sezení: 1 + 5
 

Podvozek:
  • Typ: Iveco Eurocargo 140E 25W
  • Typ motoru: vodou chlazený 6-ti válcový 4-taktní dieslový motor s přímým vstřikováním, 4 ventily na válec
  • Výkon motoru: 185 kW při 2.700 min-1 (Motor splňuje emisní normu EURO 4)
  • Náhon: 4x4 s připojitelným pohonem přední nápravy
  • Převodovka: plně-synchronizovaná 6-ti stupňová
  • Brzdný systém: dvouokruhový, vzduchový s ABS
  • Objem palivové nádrže: 120 l
  • Maximální rychlost (omezovač): 96 km/h
 

Čerpací zařízení - Vysokotlak:
  • Jmenovitý průtok vody: 400 l/min
  • Jmenovitý pracovní tlak: 4,0 Mpa

 

 

Čerpací zařízení - Nízkotlak:

  • Jmenovitý průtok vody: 2 000 l/min
  • Jmenovitý pracovní tlak: 1 Mpa
  • Jmenovitá sací výška: 3 m

 

Uživatelé: HZS MSK - stanice Vítkov 12/2008-10/2015, JSDH Lhota u Opavy 10/2015-dosud

 

Pořizovací cena v roce 2008 činila téměř 7 200 000 Kč.

 

 

 

             DOPRAVNÍ AUTOMOBIL FORD TRANSIT

 
 
 
V zimě roku 2019 převzala naše jednotka vozidlo DA-L1Z Ford Transit. Vozidlo je určeno k dopravě požárního družstva (až 9 osob) na mimořádné údálosti. Samozřejmostí je výstražné zařízení, oranžová světelná sváděcí alej, osvětlení okolí vozu, vozidlová radiostanice, ruční svítilny, sněhový a práškový hasicí přístroj, zdravotnický batoh, ruční vyprošťovací nástroj či požární světlomety.Vozidlo je vybaveno střešním nosičem, který může být využitý pro přepravu zavazadel evakuovaných osob nebo technického vybavení. Dále je vybaveno tažným zařízením, takže za něj můžeme zapojit příves se čluny nebo náš přívěsný vozík.
 
 

Rozměry: délka  -   6 140 mm

                  šířka  -   2 474 mm

                 výška  -   2 750 mm

 

Celková hmotnost:   3500 kg (hmotnostní třída S)

           

Kabina osádky: 9 sedadel

 
Pořizovací cena: 1 046 650 Kč (450 tisíc přispělo GŘ HZS a 225 tisíc přispěl Moravskoslezský kraj, zbylou část doplatila obec Háj ve Slezsku)
 
 

 

 

 

MOTOROVÉ ČLUNY + PŘÍVĚS NA ČLUNY

 

V prosinci roku 2016 naše jednotka v rámci zlepšení technického vybavení pro práci na vodě získala od HZS MSK nový člun Zodiac Mark 3 Futura (červený) na speciálním přívěsu pro přepravu lodí s dalším vodáckým vybavením. Nutno říci, že tyto čluny používají profesionální hasiči a jsou tak výkonné, že na řízení tohoto člunu si musí hasiči dělat vodní řidičské průkazy. Dále naše jednotka disponuje slabším člunem (šedý) na který přispěla VZP. Na tento člun se již nemusí dělat zkoušky.

 

ZÁCHRANNÉ SÁNĚ RS5

Dobrovolní hasiči z Moravskoslezského kraje a Polska cvičili na ...

 

Nafukovací záchranné saně se používají k transportu osob po vodní hladině, ledu, blátě nebo sněhu. V prvé řadě byly tyto saně navrhnuty pro záchranu osob z vodní hladiny (řek, zaplavených území, jezer, bažin atd.)

Výhodou tohoto záchranného prostředku je odnímatelný zadní polštář, který usnadňuje naložení tonoucí osoby.

Sáně jsou složeny v tašce a jsou uloženy v roletě automobilové stříkačky (cisterny) a jejich nafouknutí se provádí přes tlakové láhve, které jsou v autě také. Celé nafouknutí i s vytažením netrvá více než 2 minuty. Jednotka tak může pomoci někomu na vodě i pokud by zrovna nebyla v terénu se člunem a viděla tonoucí osobu, popř. pokud by byla blízko a operační středisko jí povolalo, jelikož jiným jednotkám by to trvalo na místo déle.

Rozměry: při záchranné akci délka 3,36 metru, šířka 1,17 m, výška 0,40 m. Hmotnost 19,5 kg. Nosnost 400 kg.

 

 

VOZÍK PRO PŘEPRAVU ROZMĚRNÝCH VĚCÍ

 

Vozík slouží k dopravě rozměrného vybavení (např. PPS-12). Ve vozíku se v době povodní můžou dopravovat pytle s pískem. Vozík také využívají členové jednotky a mladí hasiči k dopravě hasičského vybavení na soutěže.

 

 

BÝVALÁ TECHNIKA:

 

VELITELSKÝ AUTOMOBIL

NISSAN PATROL GR Y60

 

sloužilo do roku 2018

 

 

CAS K25 101 LIAZ

 

2009 - 2015

V současné době vozidlo působí u jednotky SDH Slezské Rudoltice v Moravskoslezském kraji.

 

 

CAS 25 Š 706 RTHP

 

1996 - 2009

 

 

1899 - 2 kolová ruční stříkačka, kterou v roce 1901 vystřídala 4 kolová ruční stříkačka, 1945 - osobní automobil Walter + PPS 8, který po několika letech vystřídalo vozidlo GAZ 69, které jsme dostali jako dar od našeho bratrského sobru z Nového Města nad Metují, který nahradila v roce 1985 DA AVIE + PPS 12, sbor potřeboval stříkačku a tak se obec rozhodla prodat Avii a koupit CAS 25 Š 706 RTHP- tyto vozidla u nás byly od roku 1996 do roku 2009 (vozidla byly 2, jelikož se jedno poškodilo a oprava nebyla možná, obec se rozhodla pořídit nové v totožných parametrech), k casce přibyl také v roce 2006 VEA Nissan Patrol, který u nás slouží nadále, CAS 25 nahradila v roce 2009 z technických důvodů a nutné nákladné opravy  CAS K25 101 LIAZ (momentálně slouží u JSDH Slezské Rudoltice), kterou v polovině roku 2015 v rámci omlazení techniky HZS a JSDH v MSK nahradila současná CAS 20 Iveco Magirus 4x4, (vyrobena v roce 2008), která sloužila na stanici HZS MSK ve Vítkově